-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:40837 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:17

سير تاريخي گسترش اسلام چگونه بوده است؟
زنده​ترين امواج اجتماعي، امواج و جنبشهاي ديني است. پيوند اين امواج و اين نهضتها با جوهر حيات و فطرت زندگي از هر چيز ديگر اصيلتر است. در هيچ حركت و در هيچ موج ديگر اين اندازه نيروي حياتي و قدرت رشد و بالندگي وجود ندارد.
تاريخ اسلام، از اين نظر سخت آموزنده و تكان دهنده است. اسلام در ابتدا به صورت يك موج بسيار كوچكي پديد آمد. آن روز كه حضرت محمد بن عبدالله (ص) از كوه حرا به زير آمد در حالي كه دنياي درونش دگرگون شده بود و با [دنياي] غيب و ملكوت اتصال يافته و از فيوضات الهي لبريز شده بود و فرياد برآورد: «قولوا لا اِلهَ اِلاّ اللهُ تُفْلِحوا» اين موج شروع شد؛ برخلاف هزاران امواج پر سروصدا و پر دبدبه جهان، در روزهاي اول از چهار ديوار خانه​اي كه تنها سه تن: محمد(ص) و خديجه و علي(ع) را در بر مي​گرفت تجاوز نمي​كرد. اندكي طول نكشيد كه به ساير خانه​هاي مكه سرايت كرد. پس از حدود ده سال به خارج مكه بالخصوص مدينه كشيده شد و در مدت كمي به ساير نقاط جزيرة العرب امتداد يافت و در كمتر از نيم قرن دامنه​اش سراسر جهان متمدن آن روز را گرفت و آوايش به همه گوشها رسيد.
اين موج ـ همان​طور كه خاصيت موجهاي زنده است ـ به موازات اينكه رو به وسعت و گسترش نهاد، بر قوّت و قدرت و طول خويش افزود. هيچ دين، آيين، مسلك و نهضتي را نمي​توان يافت كه در طول اين چهارده قرن، تحت تأثير اسلام قرار نگرفته باشد، و هيچ نقطه متمدن را نمي​توان پيدا كرد كه در آنجا اسلام نفوذ نكرده باشد. امروز نيز پس از چهارده قرن، بشر شاهد وسعت تدريجي و قوّت و قدرت روزافزون آن است.
تاريخ و آمار نشان مي​دهد كه اين آيين پاك، قرن به قرن پيشتر رفته و بر عدد پيروان خويش افزوده است و اين پيشرفت، تدريجي و طبيعي بوده است، و اگر سرزميني را مانند اندلس به زور از زير سايه پرچم مقدس و پرجلالش بيرون برده​اند، سرزمينهاي بزرگتر و پرجمعيت​تري مانند اندونزي و چين و غيره به طوع و رغبت، افتخار پيروي​اش را پذيرفته​اند.
قرآن كريم خاصيت رشد و نمو جنبش اسلامي را چنين توصيف ميكند:
[و مَثَل آنها در انجيل مَثَل زراعتي است كه اول فقط سبزه نازكي از آن از زمين بر مي​دمد، پس خداوند او را نيرومند مي​سازد، آنگاه ستبر مي​گردد، پس روي تنه خويش مي​ايستد، رشد و نمو سريع و سبزي و خرّمي اين زراعت موجب شگفتي همه كشاورزان مي​شود، تا خداوند كافران و بد خواهان را به خشم آرد.] فتح/29

مجموعه آثار شهيد مطهري ج14 ـ سيري در سيره نبوي
شهيد مطهري

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.